I sidste uge skrev jeg om den nye satsning på Business.dk.
På det tidspunkt var de netop gået i luften, og man hævdede at ville være fremme i skoene med bl.a. weblogs når først det kom op at køre.
Fremme i skoene vil jeg dog ikke beskylde dem for at være: De har — sammen med et PR-bureau (!) — udviklet et blogometer til at bedømme blogs med. En af de første de tager under behandling er Jimmy Bøjgaards, den får gode kommentarer med, men de linker ikke til den! Og det på trods af, at to af de fem elementer i blogmetret netop omhandler links.
Helt til grin bliver det, når de forsøger sig med en oversigt: Hvilke blogs findes derude? For det første er det næsten udelukkende udenlandske blogs de henviser til, men ikke en eneste af dem er linket!
Til gengæld har de en artikel der måske kan forårsage lidt reflektion: Global medierevolution med Danmark i krybesporet…
Jøsses, der er bestemt muligheder for forbedringer, må man sige. Til gengæld besidder de stor selvindsigt angående den globale medierevolution må man sige, de ligger lunt i krybesporet.
Deres faktaboks kommer med en indsigtsfuld definition må jeg sige…