Tilbage i februar måned blev jeg kontaktet af Jacob Bøtter fra Connecta — han havde fået øje på Planet SF og mit WordPress Venus plugin, og ville ligesom andre gerne have sådan en ting op at køre.
Jeg troede at Jacob var en flink fyr, så på godt en uge fik vi afklaret det tekniske, mødt hinanden foran en skærm, og installeret systemet så det virkede efter hensigten (og stadig gør). Det gik altså hurtigt med at få leveret det bestilte — det kan jo også være nødvendigt nu om stunder — men den efterfølgende betaling kom ikke i samme tempo — der var radiotavshed fra Jacob og Connecta.
I april måned sendte jeg per mail en faktura på det udførte arbejde — til den aftalte (spot-)pris. I løbet af forsommeren sendte jeg rykkermails der ikke blev svaret på, og da jeg kom tilbage fra sommerferie fremsendte jeg også fakturaen med fodpost — stadig uden resultat.
Med en august-telefonopringning til Jacob lykkedes det endelig at få kontakt, og der blev lovet øjeblikkelig handling — dog stadig uden resultat.
I begyndelsen af september skrev jeg så en mail til Jacobs partner i Connecta, Hans Henrik H. Heming, men heller ikke det havde nogen effekt, så et par uger senere sendte jeg den første rykker per fodpost — stadig uden resultat.
Da oktober måned oprandt kom der mail med undskyldninger og besked om, at pengene nu burde stå på min konto, men selv efter en uges tålmodig venten dukkede der ingen penge op. Sammen med svaret om dette fremsendte jeg så rykker nummer 2.
Det afstedkom endnu en gang undskyldninger og lovning på store kvajebajere — men altså stadig uden faktisk resultat, så her næsten 9 måneder efter har jeg stadig ikke modtaget min penge.
Connecta er jo et firma med fokus på bl.a. blogs, så nu prøver jeg at blogge om det (inklusiv trackbacks) for at få en reaktion på den tredje rykker. Samtidig er det altså rykker 3.0, så det er vel kun passende, at Connecta også får den tvivlsomme ære af at blive det første firma der bliver rykket på det semantisk web, også kendt som web 3.0: mfd-faktura-7809-connecta-planet-rykker3.rdf
Jeg synes jeg har udvist temmelig stor tålmodighed, men jeg er efterhånden godt træt at skulle bruge tid på det her — jeg har efterhånden brugt mere tid på at kræve penge ind end på at udføre faktisk arbejde…
Puha, det var da noget værre svineri. Utroligt at et professionelt firma kan udvise sådan en arrogance.
Jeg håber du får dine penge, du skal i hvertfald have held og lykke!
Ja, jeg er også temmelig skuffet.
Sidste nye er iøvrigt, at jeg blev ringet op ganske få minutter efter indlægget blev skrevet (det virker vist, det der trackback!), og noget tyder på, at der nu rent faktisk sker noget.
Det er da godt at høre at der sker noget.
Det er dog rimelig trist at det på den måse skulle ud til offentligheden – ikke godt nok Connecta tsk. tsk.
Hej Morten
Først og fremmest vil jeg give dig helt ret i at forløbet er utilfredsstillende. Vi har været inde i en enorm travl periode, og jeg var faktisk af den overbevisning at fakturaen var betalt.
Vi er dog vokset så hurtigt at nogle ting er gået lidt uorganisk, en af de ting hvordan sådanne ting forløber. Det er ikke længere mig der sidder og betaler faktura, men var af den overbevisning at det var gjort.
Din faktura er betalt i morgen, og så skylder jeg vist en øl til dig – og dine bloglæsere :-)
-Jacob
Fejl kan ske, og regninger kan forputte sig — men ikke i så lang tid, og med så mange henvendelser…
Av for snøvsen, det var sgu en kras omgang. Vækst og travlhed kan aldrig være undskyldninger for ikke at få betalt sine regninger. Ikke at få udsendt fakturaer måske, men aldrig den anden vej. Kan sagtens forstå at du i en håndevending har både 2.0’et og 3.0’et det.
At Jacob så stadig er en flink fyr, er for så vidt en anden sag (og jeg glæder mig allerede til øl)…
Jah, jeg må nu også sige at det er en lidt tynd forklaring. Men hvis du endelig får dine penge, så er der da trods alt kommet noget godt ud af det.
Ps. bare send øllen til mig pr. mail ;)
Så lykkedes det…
Hvis ikke din seneste kommentar henviser til, at du fik pengene til sidst, så tag en snak med din advokat om at lave en stævning på firmaet. Det kan enhver person gøre, og det koster kun et par hundrede kroner.
wolf, det bliver heldigvis ikke nødvendigt, for det var nemlig en henvisning til, at jeg nu rent faktisk har modtaget den ønskede indbetaling.
Kære Morten m. fl.
Fejlen er ganske alene min. Det er rigtigt som Jacob nævner, at vi er inde i en travl periode og det går nogle gange ud over det ene og det andet.
I forbindelse med etablering af ny virksomhedsstruktur henover sommeren – og det tidlige efterår – har vi ændret konti, bank m.m. – alt sammen undskyldninger som forklarer ovenstående.
Men for god ordens skyld vil jeg da også her sige undskyld.
Det er klart dårlig stil og ligner os jo som sådan ikke – beløbet forklarer jo ikke den sene betaling.
Heldigvis har du fået en god rentebetaling.
Undskyldningen er modtaget.
Mht. renterne mener jeg nu ikke at det ligefrem er en fyrstelig hyre, når man sammenregner tiden brugt på mails, telefonsamtaler, fakturaskrivning og porto…